21 روش خانگي براي درمان قطعي سرفه

۱۳ بازديد

درمان سرفه با 21 روش در خانه ، هيچ چيز بدتر از اين نيست كه سرفه آزار دهنده داشته باشيد. اين سرفه ها مي تواند شما را درطول شب نگه دارد و در كار اختلال ايجاد كند و باعث شود احساس بدبختي كنيد.

سرفه، واكنش طبيعي به سوزش و يا راه تنفسي مسدود شده و اغلب همراه آلرژي، سرماخوردگي يا آنفولانزا است. درمان هاي خانگي موثر بسياري براي سرفه هاي عمومي وجود دارد اما به اين كه بدانيد چه چيزي باعث سرفه در وهله ي اول مي شود ، كمك مي كند. يك انسداد موقتي در راه تنفسي، مثلا، ذرات غذا به طور تصادفي وارد راه تنفسي مي شوند در حالي كه بلعيدن، ممكن است باعث شود به شدت سرفه كنيد، اما معمولا خيلي سريع حل مي شود.

عفونت باكتريايي و ويروسي معده ممكن است موجب ايجاد سرفه خفيف اما دردناك شود. مقابله با عفونت بهترين راه براي حل اين نوع سرفه است. درمان سرفهسرفه را در خانه درمان كنيدانواع سرفهاگر سرفه خشك باشد ، سوزش لايه راه تنفسي مي تواند دليل آن باشد. آلرژن تنفسي اغلب اين نوع سرفه را ايجاد مي كنند. داروهايي كه سرفه را تسكين مي دهند، بهتر است چون شدت سرفه ممكن است راه تنفسي را وخيم تر كند.عفونت هاي دستگاه تنفسي معمولا سرفه عميق ايجاد مي كنند كه ممكن است خلط بالا بياوريد. خوب است از اين خلط غليظ خلاص شويد كه در غير اين صورت راه تنفسي را مسدود مي كند.

درمان خانگي كه خلط را درمان مي كند تا زماني كه عفونت رفع شود بهتر است. اما سرفه خشك ممكن است حتي بعد از ازبين بردن عفونت ادامه پيدا كند چون لايه محافظ راه تنفسي ممكن است آسيب ديده باشد. مرطوب نگه داشتن راه تنفسي با افزايش آب ، كليد اصلي اينجاست.درمان خانگي سرفهدر اينجا داروهايي وجود دارند كه به نظر مي رسد در كاهش يا درمان سرفه موثر هستند. روشي را انتخاب كنيد كه بسته به نوع سرفه اي كه داريد بهترين كار باشد.قرقره آب نمكنمك به عنوان يك عامل ضد التهاب از زمان هاي بسيار دور استفاده مي شود؛ در واقع، طومارهاي پاپيروس مصر حاوي دستور العمل هاي استفاده از نمك است.

جراحان دندان پزشك هنوز توصيه مي كنند كه پس از جراحي براي جلوگيري از عفونت و ترويج درمان سريع تر ، محلول نمك را قرقره كنند. وقتي محلول نمك قرقره مي كنيد، افزايش موقت پ هاش باعث مي شود باكتري ها زنده بماند.براي درست كردن محلول ضد عفوني كننده كه گلوي ملتهب ، سرفه را تسكين مي دهد، تنها يك قاشق چاي خوري نمك را در يك فنجان آب ولرم حل كنيد . ايده اين است كه محلول ايزوتونيك به دست آوريد - شبيه مايعات بافت در غلظت نمك - به طوري كه غشا مخاطي را در حفره دهاني تحريك نكند. آب نمك بلافاصله درد گلو را تسكين مي دهد ، چه به خاطر گلودرد ميكروبي ، ورم لوزه يا سرما و آلرژي شايع.اثر ضد التهابي قرقره آب نمك اغلب چند ساعت طول مي كشد، اما هر چه محلول را در تماس با بافت هاي گلو داشته باشيد، بهتر است.بنابراين سرتان را عقب بگيريد و تكاني خوب به آن بدهيد و اين روند را چند بار در روز تكرار كنيد.

تنفس دربخار  درمان سرفهتنفس بخار يك روش ساده و در عين حال موثر براي درمان هر دو سرفه خشك به خاطر آلرژي و سرفه هاي مرطوب مرتبط با برونشيت و ديگر عفونت هاي تنفسي است. تنفس هواي گرم، مجاري تنفسي را مرطوب مي كند ، مجاري تنفسي را منقبض و به تسكين التهاب كمك مي كند. هم چنين خلط انباشته در دستگاه تنفسي را سبك و سرفه كردن را آسان تر مي كند. بخار قبل از خواب ، بيني و گرفتگي سينه را تميز مي كند و خواب خوبي را ايجاد مي كند، بدون اينكه سرفه باعث اختلال خواب شما و نيز افراد ديگر شود.چند قطره ازروغن 100 ٪ خالص اسانس نعناع گاهي به آب جوش براي تاثير بيشتر اضافه مي شود. آب به جوش آمده بخار كافي 10 تا 15 دقيقه ايجاد مي كند. سر خود را با حوله بپوشانيد و بخارات را از فاصله ايمن تنفس كنيد تا از سوختگي پيش گيري كنيد. چيزي كه نياز داريد بخار آب بيشتر از گرما است. مراقب كودكان باشيد. 

درمان خانگي سرفه

درمان گياهي سرفه در خانه ، زنجبيل تازه براي درمان سرفه ، اقدام شديد ضد التهابي زنجبيل به تسكين گلو درد و مجاري تنفسي كمك مي كند ، چه ازآلرژي يا عفونت ناشي شود. مي توانيد عصاره زنجبيل تازه بگيريد و آن را با مقدار برابر عسل مخلوط كنيد تا شربت سرفه درست شود. فقط چند قطره از آن را براي تسكين گلو درد بخوريد.

درست كردن چاي زنجبيل گزينه ديگري است. چند تكه از زنجبيل تازه را خرد كرده و ظرف دو يا سه دقيقه آن را بجوشانيد. استفاده از اين چاي ( چاي گرم ) مي تواند سرفه را تسكين دهد . چند فنجان چاي زنجبيلي درست كنيد و آن را در يخچال نگه داريد. هر وقت به آن نياز داريد ، يك فنجان از آن را گرم كنيد و بنوشيد .

عسل و ليمو موثر در علاج سرفه اگر شب سرفه مي كنيد، خواب شما مختل و مزاحم ديگران مي شويد، آب ليمو و عسل به نجات شما مي آيند. اين نوشيدني سبك درست قبل از وقت خواب درست مي شود تا گلو درد را تسكين و دستگاه تنفسي را در طول شب مرطوب نگه مي دارد.در آب گرم يك ليمو و دو قاشق سوپ خوري عسل مخلوط كنيد و آن را بنوشيد. به كاهش خلط كمك مي كند و بيرون آمدن آن را آسان مي كند. چند تا ليوان از اين نوشيدني درست كنيد و زماني كه به آن نياز داريد بخوريد.

درمان سرفه با عسل

درمان سرفه با عسل و ليموزنجبيل و فلفل خشك و درمان بالاي سرفه زنجبيل خشك و پودر فلفل سياه يك روش درماني سنتي براي يك سرفه است. اين مخلوطي مفيد و قابل دسترس است. در اينجا بايد ذكر شود زنجبيل خشك چيزي جز ريشه زنجبيل است اين گياه با گياهان تازه نه تنها در سليقه و طعم ، بلكه در عملكرد درماني نيز متفاوت است.فقط به مقدار كمي از مخلوط روي زبان نياز داريد، اما به شدت تند و زننده است. شكر اغلب به همراه ادويه به آن پودر زده مي شود تا آسان چشيده شود مي توانيد يك مقدار از نصف قاشق چاي خوري عسل خالص را مخلوط كرده و آن را در قاشق بريزيد.

تاثير بالاي شير زردچوبه در درمان سرفه پزشكان سنتي چيني و هندي از زرد چوبه مدت ها پيش براي درمان بيماري هاي تنفسي، گوارشي و پوستي استفاده مي كرده اند . عجيب نيست كه امروزه به عنوان داشتن خواص ضد التهابي و ضد ميكروبي شناخته مي شود. قسمتي كه مورد استفاده قرار مي گيرد بخش زرد رنگي است كه يك گياه استوايي در حال رشد مرتبط با زنجبيل است . عامل اصلي فعال در زرد چوبه به عنوان كوركومين مورد شناسايي قرار گرفته است كه رنگ زرد طلايي به آن مي دهد.از آنجا كه زرد چوبه مي تواند با باكتري ها و ويروس ها مبارزه كند، علاوه بر تسكين التهاب، در درمان سرفه به خاطر عفونت گلو و عفونت دستگاه تنفسي بسيار موثر است. براي درست كردن شير زردچوبه دو قاشق چاي خوري زرد چوبه را در يك فنجان شير آب گرم مخلوط كنيد و دو بار در روز بنوشيد.

به طور سنتي، شير بز به عنوان شير گاو توصيه مي شود تا خلط افزايش يابد . همچنين مي توانيد زرد چوبه را در آب بجوشانيد و يك قاشق چاي خوري روغن نارگيل و يا كره به آن اضافه كنيد چون چربي فراهم زيستي كوركومين را افزايش مي دهد.درمان كردن سرفه با سيرخام خوردن حبه سير خام، ساده ترين راه خلاص شدن از سرفه است، كه به خاطر سوزش گلو يا عفونت هاي تنفسي است. تاريخچه زيادي دارد كه براي درمان بيماري هاي تنفسي از ذات الريه تا سياه سرفه مورد استفاده قرار مي گيرد. مواد شيميايي زيست فعال فعاليت ضدباكتريايي وسيعي در برابر باكتري هاي بيماري زا دارند. تركيبات گوگرد مانند الايسين و آلين و مشتقات آن ها مسئول اين اثر هستند.نگه داشتن يك تكه سير در دهان و خرد كردن آن مي تواند به كنترل درگيري هاي سرفه كمك كند. اضافه كردن سير له شده به غذا ممكن است به جلوگيري از عفونت هاي ثانويه كمك كند كه معمولا از آلرژي هاي سرماخوردگي و تنفسي پيروي مي كنند. 

درمان سرفه با مصرف سيرخام

سيرخام موثر در درمان سرفه روش درمان سرفه با آب پياز پياز يك جايگزين ملايم تر براي سير است ، اما حاوي بسياري از تركيبات سولفوري و پلي فنول هاي است كه خواص ضد ميكروبي و ضد التهابي عالي به آن مي دهند. عصاره پياز به ويژه در درمان برونشيت مفيد است و به كاهش خلط كمك مي كند. همچنين مي تواند رشد باكتري در گلو را مهار كند و سرفه هاي دردناك را تسكين دهد.يك عدد پياز قرمز برداريد و فشار دهيد. يك - نصف قاشق چاي خوري آب آن را در صورت ابتلا به عفونت گلو آهسته فرو ببريد. مي توانيد آن را با عسل يا شكر مزه دار كنيد،

درمان خانگي سرفه با سوپ داغ

سوپ داغ و سوپ براي گلو آرامش بخشند به خصوص در تسكين سرفه همراه با سرماخوردگي و انفلانزا مفيد هستند. سوپ مرغ محبوب ترين سوپ است ، اما مطالعات نشان مي دهند سوپ ادويه هايي مانند پياز، سير، زنجبيل، و فلفل سياه دارد كه اين كار را انجام مي دهند، بنابراين هر سوپي حاوي اين مواد بايد كارساز باشد .وقتي سوپ داغ را مزه مي كنيد بخار حاوي عوامل فعال در اين گياهان وارد مجاري تنفسي مي شود و مخاط را تميز مي كند ، در حالي كه مايع گرم گلو را تسكين مي دهد. نوشيدن مقدار زيادي سوپ نيز به افزايش سطح رطوبت كمك مي كند.

درمان فوري سرفه با آب انگور تازه 

عصاره تازه از انگور قرمز شيرين شده با يك قاشق چاي خوري عسل راهي خوش مزه براي درمان سرفه هاي عميق است. هنگامي كه گرفتگي سينه به علت تجمع خلط با ميكروب ها ست، هرگز عاقلانه نيست كه آن را سركوب كنيم . اب انگور به عنوان خلط آورعمل و به كاهش خلط كمك مي كند و سرفه كردن را آسان تر مي كند. هر بار آب ميوه درست مي كنيد تا حداكثر استفاده از مواد فوتو شيميايي آنتي اكسيدان درانگور را ببريد .

تاثير كشمش در درمان سرفه خانگي

قند و ديگر تركيبات مفيد در انگور در كشمش متمركز هستند، بنابراين يكي از درمان هاي سرفه است كه به راحتي مي توانيد زماني كه تحت شرايط آب و هوا هستيد، آن را حمل كنيد.استفاده از كشمش به عنوان درمان سرفه، به ويژه براي كودكاني كه هر چيزي نمي خورند جذاب است. براي كودكان خردسال، با پختن كشمش در آب با مقداري شكر اضافي، يك سس صاف درست كنيد تا غلظت پيدا كند .

شيرين بيان موثر در علاج سرفه

ريشه هاي خشك شده اين گياه به عنوان درمان سنتي سرفه استفاده مي شود. كودكان معمولا از شيرين بيان استفاده مي كنند تا از سرفه كردن جلوگيري كنند. شيرين بيان واقعي نيست، فقط شكر است.شيرين بيان مي تواند در اشكال مختلف براي تسكين گلو درد، سرفه، برونشيت و ديگر بيماري هاي التهابي دستگاه تنفسي به كار رود. حتي مي تواند گرفتگي سينه ناشي از التهاب حنجره را درمان كند براي درست كردن چاي گياهي شيرين، يك قاشق چاي خوري از پودر ريشه شيرين بيان را در دو فنجان آب بجوشانيد. پودرشيرين بيان را مي توان به فلفل سياه يا چاي گياهي به عنوان يك شيرين كننده اضافه كرد.

راهكار درمان سرفه با چاي بوصير

برگ هاي بزرگ و مخملين بوصير داروي سنتي اروپايي براي سرفه هاي سرسخت و بيماري هاي تنفسي است . اين يك درمان عمومي براي سياه سرفه بود وقتي اين بيماري قبل از واكسن زدن و آنتي بيوتيك ها بسيار شايع بود. برگ ها را اغلب مثل سيگار لول و دود مي كردند تا سرفه هاي خشك را درمان كنند.بوصير خواص ضد التهابي و ضد ميكروبي دارد و به عنوان يك خلط آور عالي عمل مي كند. در برگ ها و گل ها مثل مواد شوينده طبيعي كار مي كنند و خلط را از لايه دستگاه تنفسي از بين مي برد. اين گياه هيچ عوارض جانبي نامطلوب يا سميت ندارد، بنابراين چاي بوصير مي تواند به طور ايمن براي درمان سرفه مداوم به خاطر سل و ديگر عفونت هاي مزمن ريوي به كار رود.براي درست كردن چاي، يك تا دو قاشق چاي خوري برگ هاي خشك و يا گل بوصير را در يك و نيم فنجان آب جوش پانزده تا بيست دقيقه خيس كنيد. هر روز سه تا ليوان از اين جوشانده را بنوشيد

شربت خانگي سرفه 

شربت سرفه مملو از مواد شيميايي مصنوعي است و اغلب همراه با هشدارهايي در مورد چرت و يا ديگر اثرات جانبي است. اما مي توانيد يك درمان سرفه با مواد طبيعي درست كنيد كه به اندازه يا حتي بهتر از نسخه تجاري است اجزاي قوي اين شربت گياهي، آويشن و نعناع هستند كه به عنوان داروي سرما خوردگي و شيرين بيان، بوصير عمل مي كنند و اثر التهابي دارند. دو قاشق چاي خوري از هر گياه به مدت سي دقيقه در يك فنجان آب جوش بريزيد از صافي عبور دهيد وبا نصف فنجان عسل خام مخلوط كنيد . يك بطري شيشه اي را پر كنيد و در يخچال قرار دهيد . يك قاشق چاي خوري از اين شربت سرفه را هر وقت كه احساس خارش در گلو داريد ، بخوريد. 

روغن سياه دانه عامل درمان سرفه

دانه هاي كوچك سياه دانه كه عموما زيره سياه ناميده مي شوند .دانه هاي خاك شده را مي توان با عسل براي درمان سرفه تركيب كرد، اما روغن سياه دانه حتي قوي تر هم هست.يك قاشق چاي خوري روغن سياه دانه فشرده با يك قاشق چاي خوري عسل را دو بار در روز مخلوط كنيد. گزارش شده است اين مخلوط، سرما و انفلانزا، آلرژن ها ، ورم لوزه التهاب حنجره ، برونشيت، ذات الريه، سل يا آسم را درمان مي كند

چاي سرخارگل براي درمان سرفه

سرخارگل ، گل بنفش رنگي است كه به راحتي قابل تشخيص در آمريكاي شمالي است. اين سرفه و درمان سرد به چند روش عمل مي كند تا نه تنها سرفه را تسكين دهد بلكه با علت اصلي مقابله كند، با اين حال اين به آن سرعت عمل نمي كندسيستم ايمني را با ترويج فعاليت گلبول هاي سفيد تحريك مي كند، استفاده منظم در برابر سرفه هاي مزمن بسيار موثر است.

درمان سرفه در خانه با چاي مارشمالو ريشه هاي گياه مارشملو يك مايع لزج و ليزتوليد مي كند وقتي در آب ريخته مي شود. اين روش درماني موثر براي سرفه هاي همراه با گلو درد و سرما است زيرا از غشا مخاطي تغذيه مي كند و التهاب را كاهش مي دهد.اين يك درمان عالي براي سرفه هاي خشك است، به طور موثر مرطوب كردن غشا مخاطي گلو و مجاري بالا سرفه را تسكين مي دهد ممكن است به شكل آلرژي يا عفونتي مانند ورم لوزه، يا برونشيت باشد.يك مشت پودر خشك مارشمالو را در طول شب در چهار فنجان آب گرم خيس كنيد و مايع غليظ را صاف كنيد. آن را با عسل يا شكر بنوشيد. 

درمان گياهي سرفه

درمان خانگي سرفه با روش هاي گياهي

آلوئه ورا و درمان سرفه در خانه

آلوئه ورا حاوي ژل طبيعي است كه به شدت بافت ملتهب را تسكين مي دهد .اثرات ضد التهابي و ضد ميكروبي ژل آلوئه ورا مي تواند آلرژي و عفونت هاي قارچي كمك به مبارزه با ميكروب ها، باعث تسكين سرفه خشك شود. ژل همچنين يك خاصيت مسكن ملايم دارديك برگ كامل آلوئه ورا را باز كنيد و ژل شفاف را برداريد. اگر آن را به تنهايي بخوريد و يا با عسل يا آب ميوه مخلوط كنيد بهتر است 

چاي مريم گلي

مريم گلي گياهي دارويي است كه به طور گسترده در سراسر دنيا براي درمان سرفه و نيز بيماري هاي تنفسي كه اين علائم را نشان ميدهند ، به كار مي رود.يك مشت برگ خشك يا تازه مريم گلي را در چهار فنجان آب جوش 5 تا 10 دقيقه خيس كنيد مي توانيد هر روز سه تا ليوان چاي مريم گلي بخوريد و حتي اگر عفونت گلو داريد از آن استفاده بكنيد. رطوبت محيط به نظر مي رسد رطوبت بالا به احتمال زياد سرفه را درمان مي كند چون به كاهش سوزش مجاري به خاطر خشكي كمك مي كند. اگر سرفه شديد همراه با گرفتگي سينه داريد، حمام و يا حمام گرم كمك كننده است . اين كار خلط را شل مي كند و به راحت تر بيرون آمدن آن كمك مي كند.زماني كه سرفه خشك به خاطر آلرژي داريد، يك بخور در اتاق خواب ايجاد كنيد تا از سرفه هاي خشك جلوگيري كنيد. بالا بردن رطوبت افزايش رطوبت بدن به طور كلي، تاثير مثبتي بر عملكرد سيستم ايمني بدن دارد علاوه بر اين مايعات بدن به طور آزادانه حركت مي كنند. اين به خصوص زماني مهم است كه در حال دويدن به همراه سرفه و سرما هستيد.آب گرم بنوشيد تا گلو تسكين يابد ، اما همچنين مي توانيد آب ميوه، چاي گياهي، و سوپ داشته بخوريد تا آبدار باقي بمانيد.


منبع : نمناك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.