تغذيه پيشنهادي براي درمان خانگي چربي خون بالا

۳۵ بازديد

درمان خانگي براي چربي خون بالا و تغذيه ي مناسب اين افراد

چربي خون بالا يك وضعيت مزمن است اما در بسياري موارد از طريق رژيم غذايي سالم و تمرين منظم معكوس قابل برگشت است.چربي خون و كلسترول بالا معمولا بيماري قابل توجهي نيست، اما به طور جدي بر روي بدن تاثير مي گذارد , 

به طور كلي كلسترول بالا، مي تواند منجر به انباشت پلاك در شريان ها شود، كه به نام آترواسكلروز شناخته مي شود.
اين پلاك ها موجب گرفتگي رگ هاي خوني مي شود و حمله قلبي و سكته را در پيش دارد. خبر خوب اين است كه مي توانيد به راحتي مشكل چربي خون بالا را تشخيص دهيد. 
آيا شما در مورد كلسترول بالا نگران هستيد؟
آيا اين بيماري، زندگي شما را دشوارتر كرده است؟
آيا در مورد چگونگي جلوگيري يا درمان سطح چربي خون بالا نگران هستيد؟ 
نگران نباشيد! مقاله زير به شما در اين باره كمك خواهد كرد كه با انجام دادن اين اقدامات بسيار ساده و موثر و با كمك آنچه كه در خانه داريد، بتوانيد از اين اتفاق جلوگيري كنيد و يا در صورت داشتن چنين بيماري، آن را درمان كنيد.


كاهش چربي خون
درمان هاي مفيد و موثر براي چربي خون چه كسي در خطر بالاي ابتلا به چربي خون بالا قرار دارد؟در اين بخش از سلامت نمناك ليستي از افرادي كه در معرض چربي خون بالا قرار دارند، آورده شده است، كه عبارتند از:

- افرادي كه داراي اضافه وزن و چاقي هستند
-افرادي كه رژيم غذايي ناسالم دارند
- افرادي كه سيگار مي كشند و يا الكل مصرف مي كنند
- افراد مبتلا به ديابت
-افراد مبتلا به نارسايي مزمن كبد يا كليه
عوامل چربي خون
چه عواملي موجب چربي خون بالا مي شوند؟
درمان هاي طبيعي و خانگي براي چربي خون بالا:
1.دانه هاي گشنيز:
براي استفاده و اعمال دانه هاي گيشنيز به عنوان يكي از داروهاي خانگي براي چربي خون بالا مراحل زير را دنبال كنيد:
حدود 2 تا 3 قاشق چاي خوري از دانه هاي گشنيز را ا(اگر ميتوانيد پودر كنيد) به يك فنجان آب بيفزاييد و اجازه دهيد تا بجوشند.اجازه دهيد تا كمي خنك شود و بعد بنوشيد.استفاده مكرر از اين درمان به طور قابل توجهي به كاهش چربي خون كمك خواهد كرد.
دانه گشنيز
درمان چربي خون با دانه هاي گشنيز

2. پياز براي درمان چربي خون:پياز را به طور منظم به غذاهاي روزانه خود بيافزاييد و يا در كنار غذاهايتان بخوريد.
نكته:اگر اين درمان را انتخاب كرديد، بايد دهانتان را بعد از هر وعده غذايي تميز كنيد، زيرا پياز باعث ايجاد بوي بد نفس ميشود.
شما مي توانيد يك عدد پياز را رنده كنيد و با يك سوم قاشق چاي خوري فلفل و يك فنجان باترميك، تركيب نماييد. استفاده منظم از اين روش نيز بسيار موثر خواهد بود.
همچنين مي توانيد، يك عدد پياز را رنده كنيد و يك قاشق چاي خوري از آن، و يك قاشق چاي خوري از عسل را با يكديگر تركيب نماييد و يكبار در روز مصرف نماييد.

داروي چربي خون
درمان چربي خون با مصرف پياز
3. درمان چربي خون با سير :سير، حاوي يك ماده فعال به نام گوگرد است كه آليسبين نيز ناميده مي شود.
مطالعات نشان مي دهند كه آلبسين مي تواند كلسترول اضافي در كبد را مهار كند. چنانچه در بخش سلامت نمناك گفته ايم همه كاري كه بايد انجام دهيم، اين است كه سير را به عنوان يك چاشني به غذاهايتان اضافه كنيد، نه تنها مزه بي نظيري به غذاهايتان مي دهد بلكه باعث كاهش كلسترول در بدن مي شود.


سير ضد چربي خون
درمان چربي خون با تغذيه

 4. آجيل و دانه ها، لوبيا و جوانه لوبيا موثر در درمان چربي خون:آجيل هايي مثل:بادام زميني، گردو و بادام غني از فيبر هستند، به همين دليل در بهبود كلسترول بالا تاثيرگذار هستند.كارشناسان معتقدند كه گردو مي تواند سطح كلسترول و تري گليسيريد را كاهش دهد.
جوانه هاي لوبيا نيز داراي فيبر و ويتامين C هستند.بنابراين مي تواند با چربي خون بالا مبارزه كند.
آجيل ضد چربي خون
درمان چربي خون با آجيل

 5. سيب موثر در درمان چربي خون:سيب، حاوي مقدار زيادي فيبر محلول است. ويتامين C و پكتين موجود در سيب مي تواند به كلسترول در كبد تركيب شود و سپس آن را از طريق صفرا خارج كند، به اين ترتيب مي تواند كلسترول بالا را كاهش دهد.
روزانه خوردن يك عدد سيب، نه تنها باعث كاهش سطح چربي خون مي شود، بلكه باعث مي شود پوستي زيبا داشته باشيد.
سيب ضد چربي خون
درمان چربي خون با ميوه

 6.خواص مرغ بدون پوست براي درمان چربي خون:در مقايسه با گوشت گاو ،گوسفند و ديگر گوشت هاي قرمز ،مرغ حاوي مقدار زيادي اسيد چرب اشباع نشده است. بنابراين براي افراد مبتلا به چربي خون بالا مناسب مي باشد، اما بايد مطمئن شويد كه تمام پوست آن را بكنيم، زيرا پوست مرغ غني از پروتئين و چربي است.
 
7.غلات:
دانه هاي غلات، حاوي منگنز مي باشند كه مي توانند از عروق كرونر جلوگيري كنند.غلات مي تواند در برابر افزايش چاقي و در كنترل چربي خون تاثير داشته باشد.بهتر است كه بيماران كلسترول بالا، مرتبا غلات بخورند تا شرايطشان بهبود يابد.

فوايد غلات 
چه چيزي به درمان چربي خون كمك مي كند؟8. قارچ عالي براي درمان چربي خون:بسياري از گروه ها و مواد تشكيل دهنده قارچ مي تواند به كاهش سطح كلسترول خون كمك كنند كه عبارتند از: 
بتا گلوكان:يك نوع فيبر محلول است كه مانع جذب كلسترول در خون مي شود. 
اربتادنين:يك ماده فعال است كه مي تواند متابوليسم فسفوليپيدها در كبد را تغيير دهد. 
مونيولين:متابوليسم كلسترول در كبد را مهار مي كنند.اين مواد ممكن است بسته به نوع قارچ مختلف متفاوت باشند.براي بهبود مشكلات مربوط به كلسترول و چربي خون بالا ،قارچ را به غذا هاي روزانه خود بيافزاييد.
قارچ ضد چربي خون
براي درمان چربي خون چه بخوريم؟

 9. تاثيرات كاهو بر درمان چربي خون:اين درمان عجيب به نظر مي رسد، اما در درمان هاي چربي خون بالا بسيار موثر واقع شده اند.كاهو حاوي مقدار زيادي سلولز است كه به كاهش چربي خون كمك ميكند.سلولز هاي آن در بدن جذب نمي شوند. اين كار براي پر كردن شكم و كاهش توانايي جذب غذا در بدن مفيد است .
در عين حال براي كاهش LDL(كلسترول يد) نيز كاربرد دارد.
خواص كاهو 
درمان چربي خون با گياهان خوشمزه
10. درمان چربي خون با چاي( چاي سبز، سياه و اسكواش):مدت هاي مديدي است كه چاي به عنوان يك نوشيدني محبوب به حساب مي آيد و اثرات آنتي اكسيداني دارد.امروزه دريافته اند كه چاي در كاهش كلسترول LDL نيز موثر است.
مصرف چاي سياه به مدت سه هفته مي تواند سطوح چربي را تا 10 درصد كاهش دهد.چاي اسكواش نيز داراي محتواي چربي ،سديم بسيار كم است و اثرات مثبتي دارد.
همچنين داراي اسيد مالونيك است كه مي تواند چربي خون را كاهش داده و چربي اضافي را از بدن دفع كند.


انواع چاي
چاي مناسب براي درمان چربي خون

11. سركه سيب موثر در رفع و درمان چربي خون:همان طور كه مي دانيد سركه سيب داراي كاربردهاي بسيار زيادي است. يكي از مزاياي آن، بهبود و كاهش كلسترول و تري گليسيريد است.راه هاي استفاده از سركه سيب بسيار ساده است.
شما مي توانيد آن را به يكي از روش هاي زير مصرف كنيد:
يك قاشق چاي خوري سركه سيب را با يك فنجان آب مخلوط كنيد و دو تا سه بار در طول روز بنوشيد. اين درمان را حداقل به مدت يكماه ادامه دهيد.همچنين مي توانيد مقداري آب ميوه مانند انگور، پرتقال يا سيب را اضافه كنيد تا هم مخلوط را تغيير دهيد.يا ميتوانيد:
3 قاشق چاي خوري عسل را با 3 قاشق چاي خوري سركه سيب و دو فنجان آب داغ تركيب نماييد و دوبار درروز اين تركيب را مصرف نماييد.
سركه سيب
درمان چربي خون با سركه
12.درمان چربي خون بالا با پرتقال:پرتقال يكي از ميوه هايي است كه حاوي روغن هاي معطر مي باشد و مقدار زيادي ويتامين C دارد، كه براي مرطوب ماندن و تغذيه بدن بسيار مناسب و موثر است.علاوه بر مواد مغذي، آب پرتقال نيز يك اثر شفابخش در كاهش چربي خون دارد. 
13. تاثير روغن نارگيل براي درمان چربي خون:اين يكي از بهترين داروهاي خانگي براي كلسترول بالا محسوب مي شود.اخيراً به طور فزاينده اي محبوب تر از قبل در جهان شده است.روغن نارگيل قند خون را متعادل ميكند.
خاصيت ضد التهابي دارد و جذب ويتامين ها و مواد غذايي را افزايش مي دهد.روغن نارگيل را به غذاهاي خود بيافزاييد و به اين ترتيب شرايط كلسترول بالا را بهبود ببخشيد .
روغن نارگيل
درمان چربي خون با روغن هاي گياهي

14.بلغور جو دوسر براي درمان چربي خون:جو نه تنها براي مراقبت هاي سلامتي مورد استفاده قرار مي گيرد، بلكه براي پيشگيري و درمان بيماري هايي كه در بدن وجود دارند نيز استفاده مي شود.
به خصوص در مورد كلسترول يا چربي خون بالا كه تاثير خوبي دارد.داراي فيبر است و همچنين براي كاهش جذب كلسترول بد نيز موثر است.خوردن جوي دوسر به طور مرتب به بهبود وضعيت كلسترول بالا كمك مي كند. 
نكات تكميلي براي درمان چربي خون بالا:علاوه بر استفاده از مواد غذايي ذكر شده در مقاله، بايد به راهنمايي هاي زير در رژيم غذايي روزانه خود نيز عمل كنيد: 
-خوردن مقدار زيادي ميوه و سبزيجات تازه (كمتر از 500 گرم در روز)
- بايد حداقل هفته اي 3 بار ماهي بخوريد.
-اگر گوشت مصرف ميكنيد،گوشت بدون چربي را انتخاب كنيد.
-در طول هفته فقط دو عدد تخم مرغ مصرف كنيد.
- در طول روز مقدار زيادي آب و چاي سبز بنوشيد.
- از غذاهاي سرخ شده تا حد ممكن اجتناب كنيد.
- شيريني هاي زيادي( مانند مربا، آب نبات و بستني) را حذف كنيد.
- سيگار نكشيد.


منبع : نمناك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.