معجزه اي به نام ژل رويال

۲۵ بازديد

ژل رويال :
اين ژل يك ماده ي شيري رنگ است كه تنها به وسيله ي ملكه مورد استفاده قرار مي گيرد. به همين دليل با نام ژل سلطنتي يا ژل ملكه زنبورعسل هم از آن ياد مي شود. ژل رويال ، يك ماده ي كمياب و بسيار مفيد است. 

به همين جهت داراي ارزش بالايي مي باشد و با قيمت زيادي به فروش مي رسد. اين ماده خواص درماني زيادي دارد و در طب سنتي از آن براي درمان بيماري هاي زيادي استفاده مي شود.

ژل رويال بايد در شرايط خاصي نگهداري شود تا تمامي خواص درماني آن محفوظ بماند. ژل رويال نقش مهمي در افزايش سيستم ايمني بدن و محافظت از آن ايفا مي كند. در تركيب اين ژل شهد گياهان مختلف و ترشحات غدد زنبورهاي عسل وجود دارد. اين امر باعث شده تا به عنوان يك تركيب قوي و شگفت انگيز شناخته شود. 

تركيبات ژل رويال : 
در تركيب ژل رويال مواد مختلفي وجود دارد. اين تركيب قوي با هدف كمك به رشد و نمو زنبور ملكه توليد مي شود و تاثير زيادي بر افزايش قدرت ملكه دارد.
 - آب : 60 الي 70 درصد اين ژل را تشكيل مي دهد. در اين بين ترشحات غدد زنبورعسل هم وجود دارد. 
- قند : 10 الي 16 درصد
 - چربي : 3 الي 6 درصد

- ويتامين، املاح و اسيدهاي آمينه : 2 الي 3 درصدهمواره بايد دقت داشت كه تركيبات موجود در انواع ژل رويال با هم يكسان نيستند. بلكه عواملي مانند موقعيت جغرافيايي، محل زندگي زنبور، فصل هاي مختلف سال و انواع گل هايي كه زنبور از آنها تغذيه مي كند، بر تركيب اين ژل موثر هستند.

 خواص ژل رويال :

تركيبات موجود دراين ژل باعث شده تا ماده ي حاصله در برخي موارد به عنوان يك معجزه شناخته شود. از خواص شگفت انگيز ژل رويال مي توان به موارد زير اشاره كرد.

- تقويت سيستم ايمني بدن

- بهبود عملكرد مغزي

 - افزايش حافظه و كمك به بيماران آلزايمري 

- كمك به برطرف شدن مشكلات دوران يائسگي در بانوان

- تاثير بر رفع خستگي

 - كمك به تنظيم فشار خون

- بهبود ديابت

- پيشگيري از پوكي استخوان

- بهبود گوارش 

- درمان زخم ها

- درمان ناباروري در مردان

- درمان چاقي

 - تاثير بر تقويت قواي جنسي

- اثرات ضد سرطاني

 - تاثير بر پوست 

- و...

خواص ژل رويال براي پوست :

با توجه به اينكه يكي از مهم ترين دغدغه هاي افراد، زيبايي آنهاست و در اين بين پوست نقش مهمي را ايفا مي كند، در اين بخش به بررسي خواص ژل رويال براي پوست مي پردازيم. ژل رويال تاثير زيادي بر زيبايي و جواني پوست دارد. از خواص ژل رويال براي پوست مي توان به اين مسئله اشاره كرد كه ژل رويال در تركيب خود داراي كلاژن است. اين ماده با افزايش توليد كلاژن ، از پوست محافظت مي كند و مانع از ايجاد چين و چروك بر روي آن مي گردد. همچنين براي درمان بسياري از مشكلات و بيماري هاي پوستي به كار مي رود. ويتامين هاي موجود در اين ژل تاثير زيادي بر زيبايي پوست مي گذارند. به همين دليل امروزه از ژل رويال در توليد لوازم مراقبت از پوست استفاده مي كنند. 

ماسك صورت همراه با ژل رويال :

پيشرفت هاي مختلف صورت گرفته در جهان و زندگي مردم در شهرهاي بزرگ زمينه را براي انواع آسيب ها فراهم كرده است. يكي از مهم ترين آسيب ها ، دچار شدن به انواع مشكلات و بيماري هاي پوستي است. پوست، خارجي ترين بخش بدن است كه در ارتباط مستقيم با انواع آلودگي ها مي باشد. براي رفع اين مشكلات ، انواع ماسك هاي شيميايي در بازار عرضه شده اند. اما پوست بسياري از افراد به اين ماسك ها حساسيت نشان مي دهد و در برخي موارد عوارضي بر روي پوست ايجاد مي كنند. اين امر باعث مي شود تا زمان و هزينه ي زيادي را صرف بهبود اين مشكلات نمايند. در حال حاضر ژل رويال تازه به صورت هاي يخچالي ، يخ زده، يخ زده خشك و نيز به صورت تركيب با عسل و يا موم وجود دارد. 
استفاده از ماسك صورت همراه با ژل رويال تاثير زيادي در شفافيت پوست مي گذارد. اين ماسك باعث مي شود تا سلول هاي موجود در پوست بازسازي شوند. پروتئين و ويتامين هاي اين ماسك كمك مي كند تا آفتاب سوختگي پوست درمان شود. ژل رويال نقش موثري در از بين بردن چروك ها و سياهي هاي اطراف چشم دارد. همچنين به سلول هاي پوست كمك مي كند تا بخش آسيب ديده ي خود را بازسازي نمايند. 

تهيه ماسك حاوي ژل رويال در منزل :

افراد مي توانند به راحتي محصولات پوستي و ماسك هاي حاوي ژل رويال را در منزل خود تهيه نمايند. براي اين كار بايد در ابتدا گرده گل را آسياب نمايند و سپس با عسل، ژل آلوئه ورا و ژل رويال مخلوط كنند. در اين صورت يك تركيب فوق العاده براي پوست به دست مي آيد. افراد مي توانند اين تركيب را براي حدود 3 هفته در يخچال نگه دارند و هر روز از آن استفاده كنند. با اين كار در زمان كوتاه و با هزينه ي كمتري از خواص ژل رويال براي پوست خود بهره مند مي شوند. 


طريقه ي مصرف ژل رويال همراه با ماسك :

ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشوييد و خشك كنيد. مي توانيد روزانه يك قاشق مرباخوري از اين تركيب را با چند قطره آب مقطر رقيق نماييد و به شكل كرم روي پوست خود بماليد و ماساژ دهيد. بعد از گذشت چند دقيقه متوجه مي شويد كه اين تركيب روي پوست شما خشك شده است. شما مي توانيد بعد از 2 ساعت ، پوست خود را بشوييد. در صورتي كه روزي دو بار از اين تركيب استفاده نماييد، پوست شما شفاف مي شود و چين و چروك آن برطرف مي گردد.ژل رويال منبع غذايي زنبور ملكه است و باعث قدرت بالا وعمر طولاني آن مي شود. يك تركيب ساده كه مي توان آن را به عنوان ماسك براي پوست استفاده كرد، تركيب ژل رويال و عسل مي باشد. همان طور كه مي دانيد عسل داراي خواص زيادي است. از عسل مي توان براي رفع جوش و آكنه هاي پوستي استفاده نمود. در صورتي كه با ژل رويال تركيب شود، ميزان اثرگذاري آن بر پوست افزايش مي يابد.  

طريقه ي مصرف ژل رويال :

روش مصرف ژل رويال به اين صورت است كه در ابتدا پوست خود را به خوبي بشوييد و خشك كنيد. سپس ژل رويال را روي پوست خود قرار دهيد و بعد از گذشت 20 دقيقه آن را با آب ولرم بشوييد. از خواص ژل رويال براي پوست مي توان به موارد زير اشاره كرد.

 - آبرساني پوست

- افزايش كلاژن پوست

- حفاظت از پوست در مقابل نور خورشيد

- بهبود پوست بانوان در دوران يائسگي ( كاهش استروژن در اين دوران تاثير زيادي بر ايجاد چين و چروك و خشكي پوست دارد. همچنين موجب نازك شدن و ريزش موي سر مي شود. البته ريزش مو به عوامل مختلفي مانند وراثت، عدم تعادل هورمون هاي تيروئيد و تغيير در ميزان آهن بدن بستگي دارد. استفاده از ژل رويال تاثير زيادي بر بهبود اين شرايط دارد.)

- بهبود عفونت هاي باكتريايي و قارچي روي پوست ( تحقيقات ثابت كرده كه مصرف مكمل ژل رويال تاثير زيادي بر بهبودي اگزما، آكنه ، درماتيت دارد.)

- كمك به از بين رفتن لكه هاي تيره ي پوستي

منبع : Honeyjell.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.