از بين رفتن پوست دور ناخن

۱۱ بازديد

سوال : با سلام من شنيده ام از بين رفتن حفاظ يا همان دور ناخن مي تواند به علت كمخوني باشد ايا اين درست است؟ _ايا كاكائو كمخوني مي اورد؟مصرف چقدر ان در روز؟

پاسخ : با سلامحالتي را كه بيان كرديد پارونيشيا مي گويند كه مي توان به صورت حاد و يا مزمن باشد. در فرم حاد آن درد ، قرمزي و التهاب ديده مي شود و در فرم مزمن آن كوتيكول از ناخن جدا مي شود .
اين حالت در افرادي كه زياد با آب سر و كار دارند ديده مي شود . گاهي عفونت كانديدا هم مي تواند سبب ايجاد اين وضعيت شود . براي درمان لازم است عوامل زمينه اي مانند تماس با آب از بين برود و از درمانهاي دارويي مناسب با تجويز متخصص استفاده نماييد. اين وضعيت ارتباطي با كم خوني ندارد.در مورد مصرف كاكائو هم بايد گفت كه با توجه به تركيباتي كه در كاكائو وجود دارد مصرف همزمان آن با تركيبات حاوي آهن مي تواند در جذب آهن اختلال ايجاد نمايد ولي مصرف آن به خودي خود نمي تواند سبب كم خوني شود.
از بين رفتن پوست دور ناخن
 دلايل پوسته پوسته شدن دور ناخن

كمبود ويتامين B۳ يا نياسين
نياسين يا ويتامين B۳ ويتامين مهمي براي سلامت پوست است. كمبود شديد ويتامين B۳ مي‌تواند منجر به بيماري پوستي به نام پلاگر شود. علائم بيماري پلاگر شامل التهاب پوست، فلسي شدن و درناك شدن پوست و ترك پوست مي‌شود. پوست به مرور زمان با ترك خوردن مي‌تواند پوسته شود، خونريزي كند و يا تيره و سفت شود. همچنين ممكن است لب‌ها و زبان‌تان نيز پوسته شود. پلاگر اوليه معمولا نتيجه‌ي رژيم غذايي است كه هم از نظر نياسين و هم از جهت تريپتوفان كمبود دارد.
هر چند پلاگر اغلب در اثر رژيم غذايي نادرست بوجود مي‌آيد اما پلاگر ثانويه نتيجه‌ي استفاده نكردن از نياسين كافي در رژيم غذايي است كه مي‌تواند به دليل اسهال‌هاي طولاني مدت، الكليسم، بيماري هارت ناپ، سندرم كارسينوئيد و داروهاي گوناگوني چون ايزونيازيد بوجود بيايد.
از بين رفتن پوست دور ناخنپلاگر مي‌تواند برانگيزاننده‌ي زوال عقل و درماتيت نيز باشد. معمولا مصرف مكمل نياسين، موثرترين روش بازيابي ذخاير ويتامين B۳ در بدن است. رژيم غذايي سرشار از نياسين شامل ماهي تن، مرغ، سالمون، گوشت بره، بوقلمون، ساردين، نخود سبز، مارچوبه، بروكلي، سبزيجات كلمي، اسفناج، بادمجان، تمشك سياه و كدو حلوايي مي‌شود.
۲. كمبود ويتامين B۷ يا بيوتينبيوتين يا ويتامين B۷، وظيفه‌ي عمده‌ي حفظ سلامت پوست، مو و ناخن را به عهده دارد. گاهي بيوتين، به نام اختصاري ويتامين H ناميده مي‌شود كه از واژه‌ي آلماني Haut به معني مو و پوست گرفته شده است. كمبود بيوتين نادر است و باعث خشكي پوست و فلسي شدن آن مي‌شود. با تشديد كمبود بيوتين، درماتيت جدي‌تري ايجاد شده كه التهاب، فلس‌هاي تيره رنگ و ريزش مو را به دنبال دارد.

منبع : پرشين وي 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.