شومينه و باربيكيو

۱۷ بازديد

شومينه ، شومينه كه در زبان پارسي به آن " هيمه سور " مي گويند ، نوعي سيستم گرمايشي است كه در زمان قديم از آن براي گرم كردن خانه و آشپزي استفاده مي شد . امروزه شومينه ها كمتر جنبه ي گرمايشي دارند و بيشتر به عنوان بخشي از دكوراسيون منزل به كار مي روند .
نگاه كردن به شومينه آرامش بخش است و تاقچه ي بالاي آن مركز دكوراسيون داخلي خانه است . مي توان گفت در گذشته شومينه ها براي نياز هاي ضروري مانند گرم كردن فضاي خانه ، روشن كردن آن و پختن غذا مورد استفاده قرار مي گرفتند و در خانه هاي اشرافي هنر دست معمار را به رخ مي كشيدند .
شومينه
منظور از شومينه اجاقي است كه به منظور هاي مختلف استفاده مي شود . دود كش دارد و مواد حاصل از اشتعال از آن خارج مي شوند .
به طور كلي مي توان شومينه را به دو دسته ي سنتي (كلاسيك) و امروزي ( مدرن ) تقسيم كرد گه براي شما شومينه كلاسيك را معرفي خواهيم كرد .
انواع شومينه هاي كلاسيك
با به بازار آمدن شومينه هاي سنتي ، كرسي ها ، بخاري هاي هيزمي و نفتي به دليل مشكلات زيادي كه براي مصرف كنندگان به وجود مي آوردند ، از رونق افتادند . شومينه علاوه بر خاصيت گرمايشي ، زيبايي خاصي به خانه مي بخشيدند ، به همين دليل مردم از آن ها استقبال كردند .
شومينه هاي سنگي
اين شومينه ها ظاهري بسيار زيبا داشتند و در اتاق نشيمن قرار داده مي شدند و فضايي صميمي به خانه مي بخشيدند . سوخت اين نوع شومينه ها ، اوايل هيزم بود اما بعد ها گاز هم به آن افزوده شد حتي امروزه از نمونه هاي شومينه معلق هم استفاده مي كنند و يا از مدل هاي مختلف شومينه و باربيكيو براي زيبايي بخشيدن به دكوراسيون باغ ها ويلا ها و يا حتي آپارتمان ها هم استفاده ميشود . اين شومينه ها با وجود مزايايي كه داشتند ، گاهي هم دردسر ساز مي شودند و براي استفاده كنندگان حوادثي را به وجود آوردند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.