نكات تربيتي دختر بچه ها

۲۴ بازديد

تربيت فرزند از هر لحاظي كار مشكلي ميباشد و والدين بايد راز و رمز آن را بيابند. نكات تربيتي متعددي در فضاي اينترنت وجود دارند كه والدين ميتوانند با استفاده از آن ها فرزند را به درستي
تربيت كنند.

ما ميخواهيم ۸ نكته تربيتي را در خصوص فرزند دختر ارائه دهيم.بيشتر ما از نسلي هستيم كه در آن هميشه سكوت كردن، صبوري و دم نزدن و شكايت نكردن يك ارزش زنانه تلقي مي‌شده و از كودكي يادمان داده‌اند
كه دختر خوب كسي است كه غر نمي‌زند، مخالفت نمي‌كند و هميشه با همه چيز كنار مي‌آيد؛ اما واقعيت اين است كه اين ابراز نكردن احساسات و عقايد يكي از مهم‌ترين دلايل افسردگي، پايين بودن عزت نفس و اعتماد به نفس است.چنين تربيتي كه اين روزها هم كم و بيش آن را مي‌بينيم منجر به بروز ناگهاني خشم و انفجار احساسات منفي مي‌شود.
نكات تربيتي دختر بچه ها
در بحث نكات تربيتي دختر بچه ها احساسات بيان نشده بالاخره يك روز فوران مي‌كنند و به خود فرد و اطرافيان او آسيب مي‌زنند. اگر مي‌خواهيد دخترتان قرباني اين تربيت ناصحيح نباشد، سعي كنيد با به كار بستن روش‌هاي زير به او در ابراز احساساتش كمك كنيد تا شخصيتي سالم‌تر داشته باشد.۱- به دخترتان طريقه درست ابراز احساساتش را ياد بدهيد.
اگر با كلمات بدي احساساتش را بيان مي‌كند، به او كلمات و جملات جايگزين را آموزش دهيد و خودتان هم در بيان احساساتتان از جملات مشابهي استفاده كنيد.
پيشنهاد روانشناسان و نكات تربيتي دختر بچه هااين جملات بايد صريح، محترمانه و منطقي باشند.۲- وقتي درموقعيت ترس، اضطراب يا فشار عصبي قرار مي‌گيرد، از او بخواهيد درباره موضوع صحبت كرده و بگويد كه چه احساسي دارد و به چه فكر مي‌كند.۳- از دخترتان نظرخواهي كنيد. بگذاريد بداند نظرش براي ديگران اهميت دارد و ممكن است در تصميم‌گيري شما مؤثر باشد.۴- انواع احساسات را به تفكيك ويژگي‌هايش به فرزندتان بياموزيد.
ار بحث نكات تربيتي دختر بچه ها خيلي از بچه‌ها (و حتي بزرگسالان) فرق بين خشم، تنفر، عصبانيت، ترس، اضطراب، غم، آزردگي و… را نمي‌دانند. به تعريف مشخصي از اين احساسات برسيد و راه ابراز و برطرف كردن اين احساسات را به فرزندتان آموزش دهيد. مثلاً بگوييد وقتي آزرده است، ممكن است دست به چه كارهاي اشتباهي بزند و چطور بايد از اين كار پيشگيري كند.
اگر فرزند دختر داريد به اين نكات توجه كنيديا وقتي از چيزي ترسيده چطور بايد ترسش را با ديگران در ميان بگذارد.۵- به او بگوييد احساساتش ارزشمند است، به شرطي كه باعث صدمه زدن به كسي نشود. به هيچ عنوان جلوي ابراز احساسات را نگيرد.
در نكات تربيتي دختر بچه ها اگر نياز به گريه دارد، بگذاريد گريه كند. اگر نياز به درددل دارد، پاي حرف‌هاي او بنشينيد.۶- از احساسات خود با فرزندتان صحبت كنيد. حتي مي‌توانيد هر دو دفترچه‌هايي براي بيان احساساتتان بخريد و روزانه آنها را يادداشت كنيد.۷- همدلي كردن و شنيدن از
احساسات ديگران را به او ياد بدهيد.۸- به نيازهاي فرزندتان توجه نشان دهيد و طوري وانمود نكنيد كه نمي‌دانيد او چه مي‌خواهد يا چه احساسي دارد.
نكات تربيت فرزند نكات تربيت فرزنددر نكات تربيتي دختر بچه ها اگر برآورده كردن نياز و خواسته او فعلاً برايتان مقدور نيست، اين را به او بگوييد تا دست كم بداند كه از درك او غافل نشده ايد.
به دخترتان طريقه درست ابراز احساساتش را ياد بدهيد. اگر با كلمات بدي احساساتش را بيان مي‌كند، به او كلمات و جملات جايگزين را آموزش دهيد و خودتان هم در بيان احساساتتان از جملات مشابهي استفاده كنيد.منبع : پرشين وي 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.